El BSC participa en un projecte per impulsar el gas natural en camions del Port de Barcelona i reduir emissions

12 Juny 2018

Avui s'ha presentat el projecte RePort, que ha comptat amb un pressupost d'1,6 milions i s'ha realitzat en 26 vehicles que operen al port.

El projecte RePort del Port de Barcelona, que ha modificat 26 camions per impulsar l'ús de gas natural com a combustible alternatiu, ha aconseguit reduir un 20% les emissions de gasos contaminants i un 20% del consum total de combustible, segons els resultats preliminars de les proves pilot del projecte.

Avui s'ha presentat el projecte, liderat pel Port de Barcelona i que té com a objectiu millorar el medi ambient i afavorir el desenvolupament tecnològic, la innovació i la investigació en l'àmbit del transport terrestre de mercaderies. El projecte s'ha estructurat en quatre activitats liderades per diferents socis: l'estudi de qualitat de l'aire, pel Barcelona Supercomputing Center (BSC); el disseny de la conversió de vehicles a Dual-Fuel, per Idiada; la logística de subministrament, per Gas Natural Fenosa, i les proves i el seguiment, per Idiada i ATEC.

Marc Guevara, investigador del departament de Ciències de la Terra del BSC, explica que "el nostre centre coordina el treball de modelatge d'emissió i qualitat de l'aire del projecte. El BSC és responsable de modelar l'estat actual de la qualitat de l'aire al Port de Barcelona i avaluar l'impacte potencial de la conversió dels camions que operen al port a un sistema de doble combustible en termes de reducció d'emissions i de contaminants en l'aire ".

La iniciativa, que té prevista la seva finalització a principis de 2019, està integrada a la Comunitat Ris3cat Mobilitat Eco, coordinada per Ficosa i cofinançada amb Fons Europeus de Desenvolupament Regional de la Unió Europea, gestionats per Acció. També participen en el projecte l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Aquest (Eebe-Upc), Dimsport Spain, Renewable Technical Consulting i l'Escola Europea-Intermodal Transport.

Més informació  aquí (PDF)

Llegir nota d’EFE aquí.